3/13/2016

Jak wzmocnić odporność organizmu na wiosnę?

Wiosna to chyba jedna z najpiękniejszych pór roku, kiedy wszystko budzi się do życia, trawa się zieleni.
Niestety pogoda za oknem potrafi płatać nam różne figle.
Paradoksalnie do piękna wiosny nasz organizm po zimie czuje się przeciążony, zmęczony, senny, brakuje mu energii i jest niezwykle podatny na przeziębienia. Aby temu zapobiec należy zadbać na przednówku o odporność.

Jak wzmocnić odporność organizmu?
W zasadzie jest to bardzo proste i wprowadzając delikatne zmiany w naszym życiu możemy spokojnie pomóc sobie i swojemu organizmowi.


DIETA czyli styl odżywiania się
Aby wspomóc nasz układ immunologiczny powinniśmy starć się urozmaicić naszą dietę oraz stosować naturalne suplementy.
Nasz organizm potrzebuje wartościowego paliwa, które jak wiadomo ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Dieta uzupełniająca witaminy i minerały pozwoli nam skutecznie odzyskać siły witalne i w pełnym zdrowiu wkroczyć w nowy sezon roku.

Wiosna jest najlepsza porą kiedy wszelkie zmiany na talerzu mogą przynieść nam najwięcej benefitów. Sięgając po produkty, które zawierają duże ilości witaminy C (cytrusy, kiwi, kapusta i ogórki kiszone, dzika róża, natka pietruszki, czerwona papryka, chrzan, brukselka, szpinak) zwiększamy nie tylko odporność, ale dzięki naturalnym probiotykom pomagamy oczyścić organizm od wewnątrz.

Kasze, ryż i pełnoziarniste pieczywo oraz nabiał zapewnią naszemu ciału odpowiednią dawkę witamin z grupy B. Witaminę A znajdziemy na przykład w: tranie, wątróbce, tłustych serach, śmietanie, maśle, pomidorach, szczawiu, szpinaku, kapuście, marchwi, pietruszce.
Niedobór witaminy E uzupełnimy spożywając na przykład: mięso, oleje roślinne, masło, kiełki zbóż, sałata, zielone warzywa.
Wzbogacenie diety w te składniki zapewni nam również uzupełnienie niedoborów: cynku, żelaza, selenu, potasu czy też magnezu.
Aby zapewnić organizmowi odpowiednią dawkę kwasów omega-3, należy wzbogacić dietę o olej lniany i tłuste ryby morskie.

Idealnie sprawdzą się również herbaty ziołowe, szczególnie ta z kwiatu lipy, ponieważ skutecznie pozwala walczyć z osłabieniem czy przeziębieniem. Moim ostatnim odkryciem jest również napar z czystka, który jest jedną z najsilniej działających roślin wzmacniających układ immunologiczny, a jest całkowicie pozbawiony działań ubocznych czy też możliwości przedawkowania. Herbatkę z czystka mogą pić również dzieci już od 3 miesiąca życia. Zwiększamy również ilość przyjmowanych płynów, czy to wody mineralnej, zielonej herbaty czy też naparów ziołowych. To pomoże nam szybciej usunąć zalegające toksyny z organizmu, a wzrost poziomu nawilżenia organizmu wpłynie dodatnio na naszą odporność.
Dobrze było by ograniczyć bądź wykluczyć z diety cukier ponieważ rozkładając się w organizmie zaburza on nasz system immunologiczny.

WEŹ SIĘ RUSZ
Odpowiednia dawka aktywności fizycznej, zwłaszcza na świeżym powietrzu sprawia, że dotleniamy organizm i poprawiamy znacznie jego kondycję. Organizm hartuje się, a my wykorzystujemy dostępne już w większej ilości promienie słoneczne, które wpływają na nasze dobre samopoczucie. Ponadto regularne treningi powodują obniżenie kortyzolu we krwi, co redukuje stres, podnosi poziom endorfin (tzw. hormonów szczęścia) – poprawia ogólne samopoczucie, zwiększa wydzielanie adrenaliny, dotlenia mózg i podnosi ciśnienie krwi. A jeśli dodatkowo zapewnimy organizmowi około 7-8-godzinną dawkę snu, mamy gwarancję, iż zregeneruje on swoje siły witalne.

czystek różowy - źródło

SUPLEMENTACJA
Te minerały czy witaminy, których nie możemy w odpowiedniej ilości dostarczyć naszemu organizmowi warto suplementować. Ale tu również proszę Was o ostrożność - nie wybierajcie byle czego na promocji, tylko poczytajcie o różnych zdrowszych alternatywach.
Ja zainteresowałam się wzmacnianiem odporności ponieważ od dawna cierpię na permanentny spadek sił witalnych organizmu, a chciałabym wejść w cudną i kolorową wiosnę z jak najlepszym nastrojem. Oprócz zmiany diety dodatkowo suplementuję tran i witaminę C pochodzącą z owoców aceroli. Ten zestaw sprawdza się u mnie znakomicie.

Zdrowe nawyki nikomu nie zaszkodzą. Zmieniając tak niewiele możemy odczuć zmianę na lepsze praktycznie natychmiast
Mam nadzieję, że tekst okazał się dla Was pomocny.
Ewentualnie jeśli macie jakieś swoje sprawdzone sposoby to proszę podzielcie się w komentarzach.

Pięknej wiosny Wam życzę.

Wykorzystane źródła: www.helfy.pl parenting.pl zdrowe-zywienie.wieszjak.polki.pl